Horny_blok

About Us

Sit down, make yourself at home, light an incense stick and brew your favourite tea leaves. Can you smell that? Right, the smell of our tearoom….We are the longest working tearoom in Zvolen and its surroundings, as well as one of the oldest tearooms in Slovakia.

tel. č. : +421 904 335 050,  +421 905 265 386

• English
  • Deutsch

Od polárneho kruhu po Benátky - časť 2

Trajekt asi po štvorhodinovej plavbe zakotvil v meste Bodø. Nasleduje klasický kolotoč. V blbom počasí nájsť miesto na spanie, pohľadať nejaké trashe. Veci skladáme vo  vchode do pivnice bytovky. Je tam fajn závetrie a kľud. Jediný úspešný trashdiver v Bodø je Marek. Prichádza s obrovským vrecom na pleci. Vyťahuje asi 7 ks trištvrte kilových lososov, asi 30 kusov jogurtov Activia, rôzne pečivá, kvantum zeleniny a veľa iného. Rýchla jogurtová večera. Ráno bežíme na vlak s plnými igelitkamy potravín. Vlak vyráža a my opúšťame polárny kruh bez toho aby sme si vychutnali aspoň jedným pohľadom Auroru. Nevadí možno na budúce ... Mierime do mesta Bø západne od Osla. Študujú tam naši známi. Prichádzame po celom dni vlakovania, počas ktorého sme si vychutnali konečne pekné počasie pohľadmi na krásnu nórsku krajinu aspoň z poza okna vlaku. Pekné údolia medzi žulovými kopcami tvorené ľadovcom, veľa jazier, tajga... Na druhý deň opúšťame Bø ale už v menšom zložení. V dvojke s Marekom mierime do Berlína, kde sa máme stretnúť so štyrmi kamarátkami. Cestou na trajekte v medzinárodných vodách kupujeme lacné vino nech neprídeme s prázdnymi rukami . V Berlíne sme niekedy v noci. Asi dve hodiny blúdime metrom a vlakmi po 5miliónovom meste, kým sa s babami nájdeme. Zavedú nás do nejakého baru kde platíme vstupné, skladáme batohy v šatni a mierime cez niekoľko dverí a schodov do podzemia kde je veľká  squaterská párty.  Dídžej sa rozbíja na muzike, všetci dookola tiež. Párty ako sa na Berlín patrí. Baby nám vybavili ubytovanie cez couchsurfing. Náš couchsurfer, ktorý bol na párty tiež, o šiestej ráno zavelil že odchádzame. Celkom nás potešil keď nám povedal, že je tiež trashdiver. Cestou nám ukázal ešte dve miesta na trash. V porovnaní s nórskym trashom celkom slabé, ale aj tak sme na Berlín prekvapený. Na druhý deň nás čakali klasiky ako Berlínsky múr, Brandenburská brána, bludisko z kvádrov postavené ako spomienka pre obete holokaustu, múzeum SS, ...  Na ďalší deň frčíme zas len vo dvojke do Prahy. V Prahe sa zdržujeme len pár hodín. Ideme na rýchlu návštevu k známim. Po ceste vychutnávame nočné centrum a pokračujeme ďalej na sever do Krkonôš, kde Marek svoj výlet končí. V Krkonošiach sa zdržiavam tri dni počas, ktorých je (samozrejme ako inak) zlé počasie. Aspoň sa venujeme oslavám narodenín. Uvažujem, že ešte mám pár dní času do poslednej skúšky a ešte by som niekde skočil. Prvé ma napadli Benátky. Nie sú ďaleko a ešte som tam nebol.  Píšem ich názov do Googlu a hneď prvá infoška čo my vyskočí je, že momentálne je v Benátkach známi karneval. Rozhodnuté – idem. Sadám do vlaku a ťahám to na juh cez České Budejovice, Linz, Slazburg, Zell am see do dedinky Kitzbuhel. Prespávam u bratranca a na ďalší deň zas sadám na vlak  smer Insbruck, Verona, Venezia St. Lucia.

V centre Benátok vystupujem o deviatej večer.  Vychádzam pred stanicu a hneď ma zasiahla karnevalová atmoška spoločne s atmoškou mesta. Všade klasické masky, svetlá, hluk. Začínam sa túlať po meter širokých uličkách. Samozrejme veľmi rýchlo sa strácam. Vôbec mi to nevadí veď mám čas a nie som na nič viazaný. Vychutnám si príjemnú charizmu mesta a karnevalu. V rôznych zašitých kútoch, uličkách a na mostíkoch pravidelne stretávam masky, ktoré sa správajú veľmi nóblesne a atmosféru len znásobujú. Okolo tretej ráno je mesto skoro prázdne. Mám pocit že som v celých Benátkach sám. Tento pocit mi raz za čas prerušia nejaký zblúdilci v maskách. Začína pršať a mňa láme únava. Pchám sa pod bezbarierový prechod, ktorý ide  ponad schody. Asi 50 cm miesta na výšku ale aspoň som pod „strechou“ :). Dávam budík na piatu nech sa stadiaľ vyhrabem skôr ako budú okolo mňa ľudia. Samozrejme zaspávam a s môjho útulného prístrešku vyliezam za plnej premávky ľudí okolo. Snažím sa tváriť že to je normálne a nič sa nedeje. Balím mokrý spacák a pokračujem v benátskom dažďovom túlaní. Dávam si pikolo cafe v jednej z mnohých kaviarničiek. Poldecová káva mi roztriasla kolená a rozbúchala srdce minimálne tak ako nejaký nadupaný darjeeling. Kávovo vyfičaný kukám klasické pamiatky a najznámejšie miesta.  Som mokrý ako myš. Na námestí Svätého Marca je po členky napršanej vody. Rozhodujem sa že to balím. Začínam hľadať cestu na vlakovú stanicu. Po troch hodinách blúdenia v Benátskom bludisku som ju našiel. Nasadám na vlak a frčím domov. Vo vlaku vyzliekam prepotené a premočené čajovnícke tričko a rekapitulujem výlet. Spomínam na dobré počasie ktoré nám trvalo asi len dva dni, na hojné nórske trashe, na lofotské hory, na Benátky severu aj orginál Benátky, na Berlín, Krkonoše a ostatné veci...  Cesta plynie a tento krát mierim domov do Zvolenskej Slatiny. Už sa teším na nejakého zelenáča.